Meta İçin Avrupa Birliği’nden Antitröst Cezası

Sıradaki içerik:

Meta İçin Avrupa Birliği’nden Antitröst Cezası

e
sv

Activision Araştırmacıları: “Beceri Temelli Eşleştirme Herkes İçin Daha İyi”

28 Temmuz 2024 13:15
Activision Araştırmacıları Beceri Temelli Eşleştirme Herkes İçin Daha İyi 1

Activision tarafından yayınlanan 25 sayfalık bir rapor, beceri temelli eşleştirmenin (SBMM) çok oyunculu lobiler üzerindeki etkisini inceledi. Araştırmacılar, SBMM’nin tüm oyuncular için daha iyi olduğu sonucuna vardı. Rapor, Activision’ın resmi web sitesinde tam olarak okunabilir.

SBMM’siz Call of Duty Deneyimi Olumsuz Sonuçlandı

Activision, gizlice SBMM’yi kademeli olarak devre dışı bırakarak bir A/B testi gerçekleştirdi. Oyuncu davranışlarını izleyen şirket, SBMM olmadan daha fazla oyuncunun oyunu bıraktığını, daha az oynadığını ve daha olumsuz sonuçlarla karşılaştığını tespit etti. Bu bulgular, SBMM’nin oyuncu deneyimi için kritik önemde olduğunu vurguluyor.

Activision Araştırmacıları Beceri Temelli Eşleştirme Herkes İçin Daha İyi 1

Activision: “Beceri, Eşleştirmedeki Tek Faktör Değil”

Activision, becerinin eşleştirmedeki faktörlerden sadece biri olduğunu, ancak Call of Duty’nin eşleştirme sisteminin arkasındaki itici güç olmadığını belirtti. Şirket, oyuncuların zamanla daha yetkin hale gelmek için daha iyi rakiplerle oynamayı teşvik edebileceğini, ancak eşleşmelerinde ciddi şekilde performans gösterememelerinin oyuncuları oyundan çıkmaya veya çok oyunculu oynamaya yönelttiğini vurguladı.

Activision Tek Çekirdek Çok Oyunculu Çalma Listesi Üzerinde Çalışıyor

Activision, eşleştirmede beceriyi bir faktör olarak kullanmayan tek bir çekirdek çok oyunculu çalma listesi üzerinde çalıştığını doğruladı. Ancak, tarihsel testler, düşük ve orta becerili oyuncuların böyle bir çalma listesine katılma olasılığının düşük olduğunu ortaya koydu. Activision, bu durumda sadece yüksek becerili oyunculardan oluşan eşleşmeler olacağını öngörüyor.

Activision Araştırmacıları Beceri Temelli Eşleştirme Herkes İçin Daha İyi 1

SBMM, Call of Duty’nin Oyun Tasarımının Tüm Kilit Noktalarına Katılımı Sağlıyor

Mevcut SBMM sistemi, en geniş oyuncu yelpazesinin Call of Duty’nin çekirdek çok oyunculu modundaki tüm kilit oyun tasarımı noktalarına katılmasına olanak tanıyor. Bu, oyuncuların sadece galibiyetlerle değil, kişisel rekorları ve başarılarıyla da takımlarına anlamlı bir şekilde katkıda bulunabilecekleri oyunları içeriyor.

Activision: “Sağlıklı Bir Oyuncu Topluluğu Herkes İçin İyidir”

Activision, oyuncuların sürekli olarak ağır mağlubiyetlerin yanlış tarafında olmadığı takım dengesini hedefliyor. Sık sık bu tür mağlubiyetler yaşayan oyuncuların, tüm beceri seviyelerindeki oyuncuların deneyimini olumsuz etkileyen bir şekilde, devam eden maçlardan ve oyunun kendisinden ayrıldığı gözlemleniyor. Şirket, tüm oyuncuların en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için eşleştirme yaklaşımını sürekli olarak geliştirmeye çalışacağını ve sağlıklı bir oyuncu nüfusunun topluluktaki herkes için iyi olduğunu vurguladı.

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.