Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Giriş Yaparak Faydalanabilirsiniz
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Giriş Yaparak Faydalanabilirsiniz
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Giriş Yaparak Faydalanabilirsiniz
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Activision tarafından yayınlanan 25 sayfalık bir rapor, beceri temelli eşleştirmenin (SBMM) çok oyunculu lobiler üzerindeki etkisini inceledi. Araştırmacılar, SBMM’nin tüm oyuncular için daha iyi olduğu sonucuna vardı. Rapor, Activision’ın resmi web sitesinde tam olarak okunabilir.
İçindekiler
ToggleActivision, gizlice SBMM’yi kademeli olarak devre dışı bırakarak bir A/B testi gerçekleştirdi. Oyuncu davranışlarını izleyen şirket, SBMM olmadan daha fazla oyuncunun oyunu bıraktığını, daha az oynadığını ve daha olumsuz sonuçlarla karşılaştığını tespit etti. Bu bulgular, SBMM’nin oyuncu deneyimi için kritik önemde olduğunu vurguluyor.
Activision, becerinin eşleştirmedeki faktörlerden sadece biri olduğunu, ancak Call of Duty’nin eşleştirme sisteminin arkasındaki itici güç olmadığını belirtti. Şirket, oyuncuların zamanla daha yetkin hale gelmek için daha iyi rakiplerle oynamayı teşvik edebileceğini, ancak eşleşmelerinde ciddi şekilde performans gösterememelerinin oyuncuları oyundan çıkmaya veya çok oyunculu oynamaya yönelttiğini vurguladı.
Activision, eşleştirmede beceriyi bir faktör olarak kullanmayan tek bir çekirdek çok oyunculu çalma listesi üzerinde çalıştığını doğruladı. Ancak, tarihsel testler, düşük ve orta becerili oyuncuların böyle bir çalma listesine katılma olasılığının düşük olduğunu ortaya koydu. Activision, bu durumda sadece yüksek becerili oyunculardan oluşan eşleşmeler olacağını öngörüyor.
Mevcut SBMM sistemi, en geniş oyuncu yelpazesinin Call of Duty’nin çekirdek çok oyunculu modundaki tüm kilit oyun tasarımı noktalarına katılmasına olanak tanıyor. Bu, oyuncuların sadece galibiyetlerle değil, kişisel rekorları ve başarılarıyla da takımlarına anlamlı bir şekilde katkıda bulunabilecekleri oyunları içeriyor.
Activision, oyuncuların sürekli olarak ağır mağlubiyetlerin yanlış tarafında olmadığı takım dengesini hedefliyor. Sık sık bu tür mağlubiyetler yaşayan oyuncuların, tüm beceri seviyelerindeki oyuncuların deneyimini olumsuz etkileyen bir şekilde, devam eden maçlardan ve oyunun kendisinden ayrıldığı gözlemleniyor. Şirket, tüm oyuncuların en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için eşleştirme yaklaşımını sürekli olarak geliştirmeye çalışacağını ve sağlıklı bir oyuncu nüfusunun topluluktaki herkes için iyi olduğunu vurguladı.
Yorum Yaz