Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
OpenAI, Yeni Nesil Yapay Zeka Modeli GPT-4o’yu Tanıttı
Super Mario 64 oyununda yıllardır çözülemeyen gizemlerden biri, azimli bir oyuncu tarafından nihayet aydınlığa kavuştu. 1996 yılında piyasaya sürülen bu Nintendo 64 klasiğindeki daha önce “açılamaz” olduğu düşünülen bir kapı, tam 28 yıl sonra ilk kez aralandı. Bu başarıya ulaşmada, Super Mario 64’teki görünmez duvarların işleyişini detaylı bir şekilde anlatan yaklaşık 4 saatlik bir YouTube videosu ve oyunun tutkulu topluluğunun azmi büyük rol oynadı.
İçindekiler
ToggleSöz konusu erişilemeyen kapı, Super Mario 64’ün Cool, Cool Mountain dünyasında yer alıyor. Mario’nun unutulmaz bir şekilde anne ve yavru penguen ikilisiyle tanıştığı ve “Big Penguin Race” görevinde dev bir penguene karşı yarıştığı bu bölüm, oyunun en sevilen dünyalarından biri. Bu arada, Mario evreninde “penguen” olarak bilinen bu sevimli karakterlerin aslında gerçek penguenler olduğunu hatırlatmakta fayda var.
YouTube içerik üreticisi ve Super Mario 64 uzmanı Scott Buchanan (nam-ı diğer Pannenkoek2012) tarafından paylaşılan yeni bir videoya göre, oyunun kilitli kapı sırrını çözen kişi, onlarca araç destekli koşu geliştirmiş deneyimli bir hız koşucusu olan Alexpalix1. Alex, Cool, Cool World’deki anne penguenin isabet kutusundan yararlanarak Mario’yu görünmez bir engelin içinden ittirmeyi başardı. Ancak bunu yaparken, çerçeve hassasiyetinde bir hamleyle hızlı bir dönüş manevrası ekleyerek Mario’nun ölüme yuvarlanmadan kapıyı açmasını sağladı.
İlginç bir şekilde, Alex’in bu başarısında Scott Buchanan’ın Super Mario 64’teki görünmez duvarlar hakkında daha önce yayınladığı videonun ilham verici olduğu belirtiliyor. Yaklaşık 4 saatlik bu video, Nintendo’nun oyuncuları oyunun belirli bölümlerine erişmekten alıkoymak için 3D platform oyununu nasıl tasarladığına dair teknik bir bakış sunuyor.
Buchanan, Super Mario 64’te kullanılan görünmez duvarların işleyişini ve Nintendo’nun oyuncuları kasıtlı olarak söz konusu açılamayan kapıya erişmekten nasıl alıkoyduğunu özet geçiyor. Ancak Super Mario 64’ün görünmez duvarları hakkındaki epey uzun videosu da zamanınız varsa keyifli ve bilgilendirici.
Yorum Yaz