Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Yurt Dışında Bilgisayar Mühendisliği Maaşları Ne Kadar?
ChinaJoy 2024’e katılan bir Brezilyalı haber kaynağının yayınladığı rapora göre, Phantom Blade Zero geliştiricilerinden biri Xbox ekosistemi hakkında sert ifadeler kullandı. Phantom Blade Zero ve Black Myth: Wukong geliştiricileri, Sony ile özel anlaşmaları olmadığını, sadece oyunlarını Xbox’a getirmeye gerek duymadıklarını belirtti.
İçindekiler
ToggleBrezilyalı kaynağa göre, ChinaJoy 2024’te bir S-GAME geliştiricisine Phantom Blade Zero’nun platform dağıtımı sorulduğunda, cevabının bir kısmı oldukça sert oldu: “Kimsenin bu platforma ihtiyacı yok.” İddiaya göre, konsolun Asya’da popüler olmadığını ve Microsoft’un Xbox Series X|S için oyun geliştirmeyi zorlaştırdığını, “aşırı yüklenmiş bir ekosistem” yarattığını söyledi.
Phantom Blade Zero’nun 2026’da çıkması beklenirken, Black Myth: Wukong 20 Ağustos’ta PlayStation 5 ve PC’de piyasaya sürülecek. Bu iki oyunu burada birbirine bağlıyorum çünkü hem S-GAME hem de Game Science ChinaJoy 2024’teydi ve Brezilyalı makale, her iki oyunun da Xbox’ta çıkmayacağını ancak bunun Sony ile özel bir anlaşma yaptıkları için olmadığını geliştiricilerden açıkça belirtiyor.
Geliştiriciler, kimsenin Xbox platformuna ihtiyacı olmadığını düşünüyor, bu oldukça kışkırtıcı bir ifade. Ancak, Microsoft’un donanım satışlarının düştüğü ve ekibin akış ve bulut tabanlı çözümlere güvenmeye niyetli göründüğü sır değil. Belki de Xbox’ın bile Xbox’a ihtiyacı yoktur.
Phantom Blade Zero geliştiricisinin yorumları, Xbox’ın Asya pazarındaki durumunu ve geliştiricilerin platforma karşı tutumunu yansıtıyor. Ancak, Xbox’ın küresel oyun endüstrisindeki rolü ve önemi hakkında daha geniş bir tartışmayı da gündeme getiriyor.
Microsoft’un Xbox stratejisinin bulut tabanlı çözümlere ve abonelik hizmetlerine doğru kaydığı bir dönemde, geleneksel konsol donanımının geleceği belirsiz görünüyor. Phantom Blade Zero ve Black Myth: Wukong gibi büyük oyunların Xbox’ta yer almaması, platformun uzun vadeli sürdürülebilirliği konusunda soru işaretleri yaratıyor.
Yine de, Xbox’ın oyun endüstrisindeki mirası ve etkisi göz ardı edilemez. Microsoft’un oyun alanındaki yatırımları ve innovasyonları, sektörün şekillenmesinde önemli bir rol oynamaya devam edecektir. Geliştiricilerin yorumları ne olursa olsun, Xbox’ın hikayesi henüz tamamlanmış değil.
Yorum Yaz