Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Google Fotoğraflar Web Platformunda Belge Görünümü Sunuyor
Humble Games, yayıncılık kolunda kapsamlı bir yeniden yapılanmaya giderek, tüm ekibini işten çıkardı. Şirketin açıklamasına göre “bağımsız oyun yayıncılığında yaşanan zorlu ekonomik zamanlar” nedeniyle bu “zor ama gerekli” karara varıldı. Ancak eski çalışanlar, bunun gerçek bir yeniden yapılanmadan ziyade Humble Games’in tamamen kapatılması anlamına geldiğini iddia ediyor.
İçindekiler
ToggleHumble Games’in 36 kişilik yayıncılık ekibinin tamamı, sabah 9’daki bir toplantıda işten çıkarıldıklarını öğrendi. İş geliştirme uzmanı Nicola Kwan’a göre çalışanlara “şirketin kapandığı” söylendi. Humble Games ise Game Developer’a verdiği demeçte bunun bir kapanma değil, operasyonların yeniden yapılandırılması olduğunu savundu.
Humble Games’in eski yaratıcı lideri Chris Radley, şirketin iddialarına şiddetle karşı çıkıyor: “Bu operasyonların yeniden yapılandırılması DEĞİL. Bu, Humble Games’in tamamen kapatılmasıdır. Operasyonlar üçüncü parti bir danışmanlık şirketine devredildi. Personel kalmadı.” Aftermath’a konuşan isimsiz bir çalışan ise “yeniden yapılanma” söylemini “yüzlerini kurtarma çabası” olarak nitelendirdi.
Ana şirket Ziff Davis’in başkanı Steve Horowitz, sabah toplantısında Humble Games’i iki kez satmaya çalıştıklarını, ancak “anlamlı bir talep ve uygun bir teklif” alamadıklarını söyledi. Şirketin kalan yayıncılık projeleri Powell Group isimli bir danışmanlık firmasına devredilecek. Humble Games, Signalis, Forager, Slay The Spire gibi oyunların yayıncısı olarak tanınıyordu.
Bu, son aylarda Humble Bundle çatısı altında yaşanan ikinci toplu işten çıkarma. Geçen Kasım ayında da yayıncılık kolundan belirsiz sayıda çalışan çıkarılmıştı. Kıdemli QA uzmanı Emilee Kieffer, “Oyun endüstrisi değişken, sadece katlanarak büyüme isteyen insanlarla doldu. Harika oyunlar ve ekiplerle çalışmak pahasına, CEO’lar çalışanları sömürerek rekor kârlar elde ediyor” diye yazdı.
Gelişmeler, bağımsız oyun geliştiricileri ve yayıncılık ekosistemi açısından endişe verici. Humble Games’in ani ve beklenmedik çöküşü, sektördeki kırılganlığı ve belirsizliği gözler önüne seriyor. Umuyoruz ki etkilenen çalışanlar en kısa sürede yeni fırsatlar bulabilir ve bağımsız oyunlar yayıncılık desteğinden mahrum kalmaz.
Yorum Yaz