Mobil App
×
Pixel Watch 3, Ölmek Üzere Olduğunuzda Sizi Uyarmak İçin FDA Onayı Aldı

Sıradaki içerik:

Pixel Watch 3, Ölmek Üzere Olduğunuzda Sizi Uyarmak İçin FDA Onayı Aldı

e
sv

Yeni Sızıntılar Half-Life 3 Geliştirmesinin Tamamlanmaya Yaklaştığını Gösteriyor

37 okunma — 27 Şubat 2025 16:14
Half-Life-3-1
2025’in başlarında Half-Life 3 için uzun, uzun bekleyişin yakında sona erebileceğine dair işaretler üzerine yeni bir sürü spekülasyon yapıldı. Şimdi, bazı yeni Valve oyun güncellemelerinde yer alan veriler, Valve motor kodunda “HLX” olarak bilinen ve yaygın olarak Half-Life 3 olduğu varsayılan projenin üretimin son aşamalarına ulaşmış olabileceğini gösteriyor.

Half-Life 3 Oyununun “Cilalama ve İyileştirme” Aşaması

Yeni bir videoda , uzun süredir Valve’ı izleyen Tyler McVicker, Dota 2’nin son güncellemesini (bu oyun için Aralık ortasından bu yana ilk güncelleme) saatlerce veri madenciliği yaparak buldukları bir dizi yeni değişken ve dize hakkında ayrıntılı bilgi veriyor. Dizelerin, “bir oyunun üretim döngüsünün sonunda gerçekleşen” türden “optimizasyon ve cilalama” ile ilgilenen perde arkası Source motoru değişikliklerinin bir dalgasını ima ettiğini söylüyor McVicker. “Bu, Valve’ın HLX’in üretimini tamamlamaya yaklaştığı hissini uyandıran bir noktaya geliyor.”

Bu değişiklikler, Dota 2 tarafından aktif olarak kullanılmayan ve birçok dolaylı Half-Life referansı (örneğin “makineler”, “uzaylı kanı”) içeren AI_baseNPC.fgd adlı bir dosyadaki yeni bir kod kümesini içerir. Bu son güncellemedeki belirli kod, motorun bir NPC’nin AI simülasyonunun seviyesini oyuncudan uzaklığına göre ölçeklendirmesine izin vermekle ilgilidir, McVicker’ın “kesinlikle… optimizasyon çalışması” olduğunu ve “Valve’in HLX’te optimizasyon ve cilalama aşamasına ulaştığının” açık bir işareti olduğunu söylediği bir iyileştirmedir.

McVicker ayrıca Deadlock’a yapılan 25 Şubat güncellemesine de dikkat çekiyor; bu güncellemede “hlx_fsr3_min_reactiveness” adında yeni bir değişken ima ediliyor. Bu , AMD’nin AI destekli FidelityFX Super Resolution yükseltmesinin mevcut bir HLX geliştirme yapısında kullanıldığına dair açık bir işaret olarak alınıyor ; bu da McVicker’ın da belirttiği gibi HLX’in “yasal olarak geliştirmenin sonuna yaklaştığının” bir başka işareti olabilir. “Bir oyunu neredeyse bitirene kadar FSR’yi kullanmıyorsunuz. Bu AI son işleme sistemlerinin geliştirme için kullanılması beklenmiyor.”

Bana Umut Vermeye Cesaret Etme

Yeni keşfedilen motor güncellemeleri, oyunun 2024’ün sonlarına doğru Valve’da arkadaşlar ve aile oyun testi aşamasına girdiğine dair güvenilir raporların ardından HLX projesi için özellikle iyi bir işaret . Birçok Valve projesi bu tür testlerden sonra büyük değişiklikler görmüş olsa da McVicker, bu yeni motor güncellemelerinin “HLX’in tatil tatilini atlattığının, herhangi bir yeniden başlatma sürecinden geçmediğinin ve bir duyurunun giderek yaklaştığının teyidi” olduğunu söylüyor.

“Gabe Follower” adlı kullanıcının Aralık ayında yayınladığı bir videoda Half-Life 3’ün arkadaş ve aile üyeleri arasında test aşamasına girdiği öne sürülüyor.

McVicker, en son Valve oyun güncellemelerinde ima edilen her bir motor değişkeni hakkında ayrıntılı bilgi vermese de, tüm bu değişkenlerin HLX için ne anlama gelebileceğine dair bilgilendirilmiş tahminler içeren bir özet sürüm sunuyor. Buna, Half-Life 2’den, kaldırma kuvveti, yanıcılık, deformasyon gibi nesne özelliklerini ve bir nesnenin durumuna göre akışkan simülasyonu ve dinamik ses özelliklerini izleyebilen “çok gelişmiş” bir fizik motorunun işaretleri de dahildir.

Half-Life-3-

En ilgi çekici olanı, McVicker’ın HLX’in yeni bir NPC “ruh hali sistemi” içerebileceğine dair işaretlerden bahsetmesi, bu yapay zeka kontrollü karakterlerin yakın çevrede görebilecekleri, duyabilecekleri veya hatta koklayabilecekleri şeylere “sözlü ve sözsüz” tepki vermelerine olanak sağlıyor. Kod ayrıca, NPC’lerin yıkılabilir çevresel tehlikelerin etrafında kolayca gezinmesini sağlayacak “dinamik olarak ayarlanabilir navigasyon ağlarına” ve oyun içi nesnelerin Left 4 Dead’in yönetmen sistemine benzer şekilde birden fazla oyun sırasında yarı rastgele yerleştirilebileceği bir sisteme işaret ediyor.

Half-Life 3 hakkında yıllarca süren sonuçsuz spekülasyonlardan sonra şüpheci olmanın kolay olduğunu biliyoruz. Ancak McVicker, işaretlerin bu yıl gerçek bir Half-Life 3 duyurusunun gelebileceğini gösterdiğini söylediğinde, sadece inanmak istediğimizi söyleyelim.

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.