Qualcomm ve Xiaomi’den Yeni Ortaklık

Qualcomm ve Çinli teknoloji devi Xiaomi, 15 yıllık iş birliklerini sürdürme kararı aldı.
Qualcomm ve Xiaomi’den Yeni Ortaklık
Qualcomm ve Çinli teknoloji devi Xiaomi, 15 yıllık iş birliklerini sürdürme kararı aldı. Yeni imzalanan çok yıllı anlaşmayla birlikte iki marka, özellikle cihaz içi yapay zekâ (on-device AI) teknolojileri başta olmak üzere birçok alanda yenilikçi çözümler sunmayı hedefliyor.

15 Yıllık İş Birliğine Devam

Yeni anlaşma, Qualcomm ile Xiaomi arasındaki uzun soluklu ortaklığın bir devamı niteliğinde. Bu iş birliği sayesinde Xiaomi, küresel pazarda en büyük akıllı telefon markalarından biri haline geldi. Bugüne kadar milyonlarca Xiaomi cihazı, Qualcomm’un Snapdragon yonga setleriyle piyasaya sürüldü.

Yeni Amiral Gemileri Yine Snapdragon Kullanacak

Qualcomm-1 Anlaşmaya göre Xiaomi’nin gelecek nesil amiral gemisi akıllı telefonları, Qualcomm’un 8 serisi Snapdragon çipsetlerini kullanmaya devam edecek. Hatta Xiaomi, Qualcomm’un sıradaki Snapdragon 8 serisi yongasını ilk kullanan markalardan biri olacak. Anlaşma sadece akıllı telefonlarla sınırlı değil. İş birliği kapsamında giyilebilir cihazlar, akıllı ev ürünleri ve otomotiv sektörü gibi farklı kategoriler de yer alıyor. Böylece iki marka, uç cihazlarda yapay zekâyı daha etkin bir şekilde entegre etmeyi planlıyor.

Qualcomm Snapdragon Summit 2025 ve Xiaomi 16 Serisi

Bu gelişmelerin ardından Qualcomm, Snapdragon Zirvesi 2025 etkinliğini de duyurdu. Etkinlik, 23-25 Eylül 2025 tarihleri arasında Hawaii, Maui’de düzenlenecek. Zirvede, yeni Snapdragon 8 Elite 2 çipinin tanıtılması bekleniyor. Aynı dönemde Xiaomi’nin yeni Xiaomi 16 serisi akıllı telefonlarının da Çin’de piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Yorum Yaz

Yorumun minimum 10 karakter olmalıdır. (0)

Yorumlar