- Ana Sayfa /
- Bilim
Kuantum ‘Kelebek’ İlk Kez Gözlemlendi
beetekno.com-
Hüseyin Barış İNAG
- Yayınlanma: 11:50 - 26 Eylül 2025 26 Eylül 2025 - 11:50
- 367 kez okundu
Princeton Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, laboratuvarda yapılan bir hata sonucu 50 yıldır teoride kalan kuantum “kelebek” desenini ilk kez gözlemlemeyi başardı. Hofstadter’ın Kelebeği olarak bilinen bu fraktal enerji modeli, 1976’da fizikçi Douglas Hofstadter tarafından öngörülmüş ancak bugüne kadar hiçbir malzemede doğrudan görüntülenememişti.
Ekip, aslında grafen tabakalarını bükerek süperiletkenlik özelliklerini inceliyordu. Ancak deney sırasında “sihirli açı” hedefini kaçırmaları, beklenmedik bir sonuç doğurdu. Andrew Nuckolls (Araştırmacı), “Amacımız bu değildi, ancak yanlış hizalama bize mükemmel bir moiré deseni sundu” açıklamasını yaptı. Bu desen, elektronların manyetik alan altındaki enerji seviyelerinin fraktal bir kelebek şeklinde dağılmasına olanak tanıdı.
İlginizi Çekebilir
Yapay zeka, Reddit verilerinde Ozempic ve benzeri ilaçların gözden kaçan yan etkilerini tespit etti
Blue Origin’in New Glenn roketi test sırasında patladı: Enkaz için halka uyarı yapıldı
NASA, Ay’da kalıcı insan yaşamı için yol haritasını açıkladı
Dinozorlar yok oldu ama bazı hayvanlar nasıl hayatta kaldı?
Pentagon, UFO videolarının ikinci bölümünü yayınladı: Yeni görüntüler ve tanık ifadeleri gündemde
Andes hantavirüsü için geliştirilen acil test sistemi ABD’de dikkat çekti
Yorum Yaz
Yorumlar
Daha fazla yorum göster
Trendler
Samsung'un yeni katlanabilir telefonları zamlı gelebilir
329 okunma
Haftanın teknoloji gündemine damga vuran 7 gelişme
313 okunma
Call of Duty: Black Ops ve Black Ops 2, yıllar sonra PlayStation’a geri dönüyor
296 okunma
GTA 6 fiyatı sızdırıldı iddiası: Standart sürüm 90 euro olabilir
296 okunma
Valve, SteamOS 3.8'in kararlı sürümünü yayınladı: Steam Machine desteği resmen geldi
266 okunma
Henüz yorum yapılmış haber bulunmuyor
- Okunanlar
- Yorumlananlar