James Webb Uzay Teleskobu'nun 263 galaksi üzerinde yaptığı son analiz, bilim dünyasını sarsacak bir teoriyi destekler nitelikte: Evrenimiz, daha büyük bir evrendeki bir
kara deliğin içinde var olabilir! Araştırmacılar, galaksilerin %67'sinin saat yönünde, sadece %33'ünün ters yönde döndüğünü keşfetti. Bu dengesiz dağılım, evrenin doğuşundan beri
dönüş hareketi olduğunu ve bu hareketin ancak bir kara delik içinde mümkün olabileceğini gösteriyor.
Schwarzschild’ın 100 Yıllık Teorisi Gerçek Olabilir mi?
Alman fizikçi
Karl Schwarzschild'ın 1916'da matematiksel olarak tanımladığı kara delik kozmolojisi, evrenin bir kara deliğin
olay ufku sınırları içinde var olduğunu öne sürüyor. 1970'lerde Pathria ve Good’un geliştirdiği bu teoriye göre, bizim evrenimiz daha büyük bir ana evrendeki kara deliğin içinde yer alıyor. James Webb’in verileri, bu çılgın fikri desteklerken, evrenin
homojen ve izotropik olduğuna dair geleneksel kabulleri de sarsıyor.
Doppler Etkisi mi, Yoksa Kozmik Dönüş mü?
Kansas Eyalet Üniversitesi’nden Prof. Lior Shamir’e göre iki olasılık var: Ya evren doğuşundan beri dönüyor (ki bu
kara delik kozmolojisini doğrular) ya da Dünya’nın Samanyolu’ndaki hareketi nedeniyle
Doppler kayması galaksi dönüş yönlerinde algısal bir yanılsama yaratıyor. İkinci senaryo doğruysa, evrenin genişleme hızı ve yaşına dair tüm hesapların yeniden yapılması gerekecek.
Kozmolojinin Temelleri Sarsılıyor
Çalışma
Monthly Notices of the Royal Astronomical Society'de yayımlandı. Eğer teori doğrulanırsa, kara deliklerin sadece
yıldız yutan canavarlar değil, aynı zamanda
yeni evrenlerin rahmi olduğu anlaşılacak. Peki ya sizce evrenimiz gerçekten bir kara deliğin içinde mi? Cevabı belki de gelecek James Webb verileri verecek...