Bilim insanları, Antarktika'da devasa bir buzulun kopmasının ardından daha önce hiç keşfedilmemiş bir
derin deniz ekosistemi buldu. Schmidt Okyanus Enstitüsü'nün yaptığı araştırmada,
dev mercanlar, süngerler, buz balıkları, deniz örümcekleri ve kocaman ahtapotlar gibi birçok canlı türünün bu izole bölgede yüzyıllardır yaşadığı tespit edildi.
Buz Altında Saklı Yaşam
Yaklaşık
510 kilometrekarelik bir buzulun kopmasıyla ortaya çıkan deniz tabanında,
1.300 metre derinliğe kadar inen araştırmalar yapıldı. Bilim insanları, bu bölgenin
yüzlerce yıldır kalın buz tabakası altında gizli kaldığını ve şaşırtıcı bir biyoçeşitliliğe ev sahipliği yaptığını belirtiyor.

En dikkat çeken canlılar arasında
kasklı denizanası (helmet jellyfish) ve dev sünger kolonileri yer alıyor. Araştırmacılar, bu ekosistemin nasıl beslendiği konusunda ise henüz kesin bir cevap veremiyor. Normalde derin deniz canlıları, yüzeyden dibe çöken besinlerle hayatta kalırken,
150 metre kalınlığındaki buz tabakası altında bu canlıların nasıl bu kadar geliştiği merak konusu.
Okyanus Akıntıları Hayat Veriyor Olabilir
Bilim insanları, buradaki yaşamın sırrının
okyanus akıntıları olabileceğini düşünüyor. Akıntılar sayesinde taşınan besinler, buz tabakasının altındaki bu izole bölgeyi besliyor olabilir. Ancak kesin mekanizma hala bir sır.
Patricia Esquete,
Böyle güzel ve gelişmiş bir ekosistem bulmayı beklemiyorduk. Hayvanların boyutlarına bakılırsa, buradaki canlılar onlarca belki de yüzlerce yıldır burada yaşıyor diyor.